Dag 21: maandag 22 augustus

We werden allemaal vroeg wakker, ondanks de prima bedden.
Overigens was dat maar goed ook want het ontbijt was van 7-9 uur, uitslapen had ook niet echt gekund.

Na het ontbijt pakten we camera's en deden we schoenen ipv slippers aan en gingen op weg.

Als eerste kwamen we bij de Pinacle, je kijkt achter de Pinacle de kloof, Blyde River Canyon in. Erg mooi!

De volgende stop was God's Window en The Rainforest. Flinke wandeling naar boven was dat, de temperatuur klom vandaag ook al vroeg snel naar boven. Binnen no time was het al zo'n 26 graden! En het was nog maar 11uur.

Na God's Window kwam Wonderview, ook hier een mooi uitzicht!

Hierna besloten we de Lisbon Falls, waterval, te doen. Mooie stroom en val naar beneden van het water.

We reden daarna richting Sabie voor nog meer Falls. We dronken eerst koffie en thee met taart bij een leuk zaakje. Een boekwinkel annex tweedehands boekenzaak en cafe ineen!
Nadat ik nog even keek wat het aanbod van Deon Meyer was, verbood ik mijzelf de aankoop toch. Ik vermoed dat we op 3 x 23 kg aan koffers zullen zitten dus zo'n dik boek kan ik dan maar beter laten staan.

Nadat we naar de Lone Pine Creek Falls waren geweest reden we nog even terug voor een lunch. Uitgebreid voor Hildo, want hij had geen taart op, en een lichte lunch voor de dames.

Tijdens de lunch zagen we blus helikopters heen en weer vliegen om een brand te blussen die achter de berg lag.

Terug maakten we nog een stop bij de Mac Mac falls.
We zagen nu ook een klein vliegtuig cirkels maken om de vrand haard(en) te onderzoeken.

Terug in Graskop, het was nog steeds zo'n 28 graden, dook Madeleine weer het ijzig koude zwembad in, tot twee kwer toe zat ze er uiteindelijk een behoorlijk tijdje in.

In Graskop waren de rookwolken inmiddels ook goed te zien!

We aten niet in het hotel maar in een Portugees/Mozambikaans restaurant om de hoek. Het eten was er prima!