Dag 22: dinsdag 23 augustus

We waren bijtijds wakker, meteen snel douchen en aankleden en naar het ontbijt.

Na het ontbijt het hele ritueel van de koffers goed inpakken, bijna alle aankopen in Madeleine haar koffer zodat we die makkelijk kunnen tonen.

Iets voor 10uur reden we weg en we besloten een kleine omweg via de Long Tom Pass te nemen. Dat betekent mooie uitzichten. Alhoewel het weer stukken minder was als gisteren, een graadje of 18 nog maar.
Ook was het heiig, dus heel ver konden we niet kijken. Maar goed het was een mooie route.

Onderweg had ik Lynsey geappt dat we rond 11uur door Lydenburg zouden rijden en of ze dan wellicht koffie in haar kantoor voor ons had.

We troffen Eileen bij de Wimpy waar we wat te drinken namen en even later kwam Lynsey er ook aan, ze zat bij de kapper namelijk.
Nog even gezellig bijgekletst en ze gaf ons een leuke lunchtip voor Dullstroom.

Nadat we afscheid hadden genomen zetten we koers naar Dullstroom en tegen enen vonden we het restaurant wat ze bedoelde. Na een heerlijke lunch vervolgden we onze weg.

Na Belfast doken we de N4 snelweg op en maakten we enkel nog een tank en pitstop bij de Alzu Petropoort. We bekeken daar behalve de toiletten ook even de dieren. Ze hebben daar oa neushoorns dus wel even leuk om te kijken.

De reis verliep verder voorspoedig en tegen 17uur waren we op de luchthaven.
Na het inleveren van de huurauto konden we naar de departures.

Eerst lieten we nog even onze aankopen zien en konden de bonnetjes afgestempeld worden en toen konden de koffers afgegeven worden.

Daarna volgde de lange rij voor de security en daarna de paspoort controle.
Eenmaal daar doorheen op zoek naar het VAT refund kantoor. Daar worden alle bonnen nog een gecontroleerd en worden ze ingevoerd. Het duurde nogal lang want ik had veel bonnetjes, vooral kleine, maar veel kleine maken een grote. Het geduld werd beloond en het bedrag wat we terugkrijgen is toch leuk meegenomen.

Ergens wat eten was makkelijker gezegd dan gedaan, het was mega druk overal. Uiteindelijk gelukt en met volle buikjes kunnen we nu wachten totdat we om 22:10 kunnen gaan boarden.

Geplaatst door uhambo 11:05

Deze blog bericht is nu gesloten voor reacties van niet-leden van Travellerspoint. Je kan nog wel een reactie achter laten als je lid bent van Travellerspoint.