Gamedrive in Welgevonden (Kololo Game Reserve)

Vroeg op want om 7.00 vertrek naar Welgevonden. Nu ligt dat vast aan Kololo Game Reserve dus je bent er zo.

Een prachtige rit gemaakt, al vrij vlot zagen we hoog tegen de heuvels op 7 jonge leeuwen welpjes, met het blote net te zien met de verrekijker goed te zien.
Aangezien de welpjes alleen waren betekend dit dat de moeders aan het jagen zijn en terug zullen komen met een prooi. Dus de speurtocht naar de 2 moeders was gestart. Na diverse mooie paadjes gereden te hebben, en oa door het water gereden te hebben met de land rover kregen we via de radio ineens bericht dat de 2 leeuwinnen gezien waren, ging het gas erop en reden we naar de plek die beschreven was. En ja daar zagen we twee koppen, nou ja de punten van de oren en ineens waren ze verdwenen in het hoge gras. Achter onze auto doken ze ineens weer op en liepen ze over het pad de weg die wij gekomen waren.

Beneden in het dal liep een rode hartebeest en onze ranger gokte dat ze daar op af gingen, dat klopte! We hebben ze op gepaste afstand gevolgd en hebben ruim een half uur op afstand zitten kijken hoe de leeuwinnen hun prooi gingen besluipen. Helaas voor de leeuwinnen had de hartebeest ze ineens in de gaten en rende ze weg.

Terug baar de Lodge voor de brunch en daarna lekker bij het zwembad geluierd.
In de middag een korte game drive op Kololo warbij we een giraf met kindje zagen!

Geplaatst door uhambo 9:46 Reacties (0)

Kololo Game Reserve (Vaalwater)

Je denkt dat je uitslaapt omdat de zon al fel is maar dan blijkt het toch nog geen 7.00 uur te zijn! Rustig nog even geluierd en gaan ontbijten. Na het ontbijt wilde het waterratje al meteen het zwembad in. Dus omgekleed, even later kwamen haar twee gisteren gemaakte vriendinnen er ook al aan en met z'n drieën gingen ze het toch nog behoorlijk frisse water in. Ze vermaakten zich prima in en bij het water.

Om 15.00 gingen wij weer op een kleine gamedrive en gingen we even kijken bij het tentenkamp wat ze hier hebben. Redelijk basic, de tenten waar wij later deze vakantie in gaan slapen zijn toch van iets meer comfort voorzien.

Terug bij het huisje gaan douchen en omkleden want om 18.00 worden we opgehaald voor een bush-braai. Een barbecue in de bush dus.
Het schemerde al goed en bij aankomst zagen we twee vuren en een mega grote u-vorm tafel waar 36 mensen aan konden zitten. Eerst kregen we een optreden van een lokale zang- en dansgroep, erg mooi! Daarna werd het vlees op het rooster boven het vuur gelegd en kregen wij een voorgerecht van een filodeeg bakje met champignon ragout.
Daarna konden we het geroosterde vlees eten: beef en kip, verder nog heerlijke butternut, salade en maïs en mieliepap. Toe kregen we heerlijke malvapudding.

Morgen vroeg op: om 7.00 vertrek naar Welgevonden Game Reserve, de buren, voor een ochtend gamedrive.

Geplaatst door uhambo 12:56 Reacties (1)

Johannesburg -> Vaalwater

Na een lange vlucht, met één kapot entertainment systeem, dus ik heb mijn plaats afgestaan aan Madeleine en derhalve mijn eerste boek al half uitgelezen, zijn we veilig aangekomen aan in Johannesburg. Tja mijn luisterboek van The Hobbit was zo slaapverwekkend dat ik in slaap viel.

Na een flinke rit vandaag van Johannesburg zijn we rond 14.00 veilig aangekomen in Vaalwater bij Kololo Game Reserve. Prima huisje met de naam Kudu en om 15.00 een gamedrive gedaan. Mooi ritje onder andere een giraf met een jonkie gezien, impala's, zebra's en whartogs.

Bij terugkomst bij de lodge wilde Madeleine meteen zwemmen. De temperatuur is heerlijk dus ja waarom niet!

Geplaatst door uhambo 8:26 Reacties (1)

Mei vakantie

Wildlife trip

De mei vakantie is 2 weken en een dag en ja dat was toen de KLM met de 'wereld deal weken' kwam reden voor ons om toch maar een ticket AMS-JNB te boeken. De reis invullen was natuurlijk weer een leuke klus. Bij een trip van zo'n redelijk korte omvang kan je nou eenmaal niet alles, we gaan dus niet richting Kaapstad en de Garden Route en ons dorpje. Het wordt een compleet wildlife tripje waarbij we diverse wildparken, zowel prive als van de overheid bezoeken. We slapen oa in safaritenten zoals Madeleine graag wil, oftewel dit wordt weer een leuke trip!

Geplaatst door uhambo 13:39 Reacties (0)

Dagje London

Samenvatting: trein, tube, Science Museum, bus, wandelen en een kort bezoekje aan GAP, tube en trein.

Geplaatst door uhambo 9:51 Reacties (0)

Tripje naar de UK

Bezoekje aan Elanna, Chris, Reuben & Kate

overcast 16 °C

harpenden.jpg Woensdag 24/10 is het dan zover, Madeleine praat er al een tijdje over: ´We gaan vliegen, maar niet lang, nee heel kort maar. En het is daar een andere tijd´. Tja met Zuid-Afrika hebben we over het algemeen geen tijdsverschil maar met de UK hebben we dat nou eenmaal wel.
Zojuist hebben we samen haar te kleine kleding doorgelopen, alles in maat 110 gaat mee voor Kate. Ik vermoed namelijk dat mijn nieuwe grote koffer anders niet gevuld raakt met onze kleding, schoenen en spullen voor maar 4 nachtjes! Dus opvullen die hap!
Zo nog even de cadeautjes inpakken, gezien de reacties in Zuid-Afrika op het ene cadeau zal dat boek bij Reuben en Kate vast ook in de smaak vallen!

Geplaatst door uhambo 8:36 Gearchiveerd in Nederland Reacties (0)

Hluhluwe > Home

Bekijk South Africa 2012 op uhambo's reiskaart.

Zo net alle achterstallige blogs geupload en zometeen de koffers klaarmaken voor de reis.
We mogen hier blijven zolang als we willen dus dat is wel lekker relaxed! Wellicht voordeel van de wordpress tips ;-)
Anyway, vandaag een lange dag! Straks rijden naar Durban, om 18.40 vliegen naar Joburg, daar zijn we dan tegen 19.40. Om 23.20 gaat dan de KLM vlicht van Joburg naar Amsterdam. Doei voor nu allemaal, denk niet dat ik nog ergens gratis wifi zal tegenkomen namelijk!

Geplaatst door uhambo 1:14 Gearchiveerd in Zuid-Afrika Reacties (2)

Foto's bij de blogs

Geplaatst door uhambo 1:06 Reacties (0)

Hluhluwe

Bekijk South Africa 2012 op uhambo's reiskaart.

Lekker op ons gemak opgestaan en gaan ontbijten. Na het ontbijt een ritje gemaakt naar ilala weavers, daar worden hele mooie manden gemaakt, helaas zijn er veel nogal groot en zien we ons die niet meenemen. Dus wat andere kleine leuke dingetjes gekocht. Toen we in 2002 hier ook waren hebben we al eens twee leuke kleine mandjes gekocht die thuis op de vensterbank staan.

Na het drinken van koffie, thee en resp. een milkshake reden we weer terug naar de lodge waar ik als een bezetene ging tikken aan achterstallige blogs. Toen ik klaar was bleek de maandelijkse datalimiet oo de lodge opgebruikt. De eigenaar nodigde me bij hem thuis uit omdat hij daar ook draadloos wifi heeft, ik daarheen, hij wist alleen zijn passwoord niet en moest een vriend bellen die het had geinstalleerd. Onderwijl vroeg hij me honderduit over mijn blog. Ze hebben namelijk sinds een week of 2 hun website gewijzigd en hebben een website gemaakt met wordpress, hij vroeg dus of ik dat kende en dat beaamde werd het niet een uploadsessie van mijn blogs maar een vraag en antwoordsessie over wordpress. Ach prima en ik vond het helemaal leuk om hem wat wordpress advies te geven. Natuurlijk de wordpress blog van SS&C even laten zien, en toen snel nog een blogje in draft geupload naar Travellerspoint.
Toen snel terug naar ons huisje om om te kleden voor de gamedrive van 14.30. Wat was het warm! Ook de dieren vonden dat en laten zich amper zien! Ja een olifant die heerlijk op een sukkelgangetje uit het struikgewas kwam aanlopen en voor ons op de weg ging lopen. Geweldig! Verder nog heel veel neushoorns gezien, een groep buffels, nyala, veel mooie vogels. Tegen 18.45 kwamen we terug en ging ik nog even naar het huis van de eigenaar. Hij zat nog lekker te wordpressen en ik ging ipv uploaden even snel alvast inchecken voor onze vluchten van 1/9 van Durban naar Joburg. De KLM lukte nog niet.

Heerlijk gegeten en terug in het huisje na een verfrissende douche nog even lekker liggen lezen.

Geplaatst door uhambo 0:55 Gearchiveerd in Zuid-Afrika Reacties (1)

Tembe > Hluhluwe

Bekijk South Africa 2012 op uhambo's reiskaart.

Wederom om 5.30 op, snel aankleden en alvast de koffer reisklaar maken. Om 6.00 weer een licht ontbijt en om 6.30 weer de gamedrive. Ditmaal hadden we pech, er hing een dichte mist dus zoeken naar dieren was bijna niet te doen. Ondanks dat genoten we allemaal van de rit en af en toe wezen we elkaar 'dieren' aan die bij nadere bestudering strukjes bleken te zijn! Onze ranger besloot naar de plek te rijden waar we gisteren de leeuwen hadden gezien. Die waren er niet meer, maar uit de mist kwam ineens een kleine kudde olifanten gelopen, dit hadden we niet verwacht en was dus super!

Na een tijdje reden we verder en gingen nog even naar een zogenaamde hide, een plek in het park waar je de auto uit kunt en in een deels afgelosten huisje naar een drinkplek kan kijken. Veel dieren waren er niet maar we genoten hier van een kopje thee en koffie. Hierna trok de mist langzaam op en kregen we meer uitzicht, veel meer als het standaard werk zagen we niet maar we genoten ervan dat de mist eindelijk weg was. Bijna tegen het einde van de drive zagen we nog een kudde zebra's, super leuk dus.

Na de brunch pakten we de laatste spullen in en maakten ons klaar voor de rit naar Hluhluwe. De verwachting volgens tomtom was dat we daar rond 13.00 zouden aankomen, door de diverse drempels bij de scholen onderweg, en je dus van 80 naar 60 en dan naar 30 moet, kwamen we tegen 13.30 aan. Mooi op tijd voor de lunch van 14.00 en de aansluitende gamedrive van 14.30.
Aangezien de Hluhluwe River Lodge niet in een park of resere ligt gingen we voor de gamedrive naar Hluhluwe-iMfolozi Park, zo'n 30 minuten met de jeep rijden vanaf de lodge.
We zagen niet veel nyala of impala, maar veel neushoorns en buffels. Prachtig allemaal dus!

Om 18.00 sluit het park en wij reden een paar minuten voor zes het park uit. Een half uur alter waren we terug bij de lodge waar we genoeg tijd hadden om ons even te douchen en om te kleden. Het eten was heerlijk en na het eten zaten we nig even rond het vuur en gingen daarna terug naar ons huisje, waar Madeleine lekker ging slapen en wij nog even lagen te lezen. We konden voor morgen kiezen uit een middag of morning gamedrive, aangezien de morning game drive betekent vertrekken bij de lodge om 5.30 hebben we besloten om de middag drive te doen en uit te slapen, het is vakantie he!

Geplaatst door uhambo 0:54 Gearchiveerd in Zuid-Afrika Reacties (0)

(Berichten 81 - 90 uit 119) « Pagina .. 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 »