Dag 13 donderdag 15 augustus

HCMC > Mekong Delta

Bekijk Vietnam 2019 op uhambo's reiskaart.

Ook dit keer werden we weer om 8uur opgehaald. We hadden enkel onze handbagage koffer mee en een weekendtas. De drie koffers lieten we in bewaring in het hotel.

Het was weer druk in de stad, zowel stad in als stad uit. Tegen tienen maakten we een korte stop waarna we tegen elf uur bij de haven van Cái Bè, waar de bootjes liggen, aankwamen.

De bagage werd door de chauffeur naar het hotel in Can Tho gebracht waarna wij an boord van het bootje gingen.

Na een kort stukje varen maakten we een stop bij een bedrijfje waar van alles gemaakt werd en dit werd natuurlijk gedemonstreerd. We zagen onder andere hoe karamelsnoepjes gemaakt werden, rijstwijn, rijstvellen voor loempia’s, rijstpopcorn en gepofte rijstrepen. Het was een behoorlijk commerciële bedoening, maar wel leuk. Per groepje kon je aan een tafeltje gaan zitten, er stond thee voor je klaar en een schaaltje met allerlei kleine stukjes van oa de rijstrepen, gedroogd fruit en nog het eea.

Natuurlijk kochten we wat, de heerlijke karamel snoepjes en mooie spatels gemaakt van kokosnoot-hout.

Hierna voeren we weer verder en een stukje verderop stapten we over in een sanpan en gingen we een smaller riviertje op. De dame die roeide gaf ons een nón lá hoed om op te zetten.
Na zo’n half uurtje varen in de sanpan kwamen we weer op de bredere rivier waar onze gids met de boot en de Mekong Delta gids weer op ons wachten.

We vaarden over brede en smalle riviertjes en alles ertussenin. Dan was het weer druk, dan weer wat rustiger. Dan weer veel waterplanten in het water en dan weer niets. Ook kwamen we nog fish-farms tegen onderweg.

Rond een uur of half twee maakten we nog een stop voor de lunch en daarna ging het weer verder door de Mekong Delta. We maakten nog een korte sanitaire stop en daar kregen we tegen een kleine betaling thee of echte Vietnamese koffie.

Tegen half zes kwamen we aan in Can Tho wat echt een flinke stad is. Een miljoen inwoners ongeveer. Hier werden we op de kade afgezet en liepen we over een mooie brug naar het stadsdeel waar ons hotel zit.

Onze bagage stond hier op ons te wachten, we checkten in en fristen ons even op voordat we naar de 11e verdieping gingen waar een coffee-bar zit. Met uitzicht over de stad en de rivier en de delta genoten we van een drankje.

Daarna gingen we de straat op om een restaurantje te zoeken waar we prima aten. We naakten nog een rondje over de night market en liepen op ons gemak terug naar het hotel. De hoeveelheid westerse toeristen is hier in verhouding met de andere plaatsen die we tot nu toe bezochten laag.
6BA549B2-6B9D-4631-989C-E1B2344B8E47.jpeg4942DC6D-1D4C-43DF-8C4B-3FF473C789E9.jpegA5769FC6-9B5C-49FC-9991-2421385C652F.jpeg650750D3-20A3-4569-A333-4954A639F118.jpeg

Ondanks goede wifi wil het uploaden op de site niet echt lukken.
Kijk derhalve op de fb blog voor meer foto’s.