Dag 14 vrijdag 16 augustus

Mekong Delta > HCMC

Bekijk Vietnam 2019 op uhambo's reiskaart.

Om half acht zou Tâm ons ophalen om naar de floating market te gaan. Vroeger waren er meerdere floating markets in de Delta geweest maar nu is er dus nog maar eentje. De markt heeft vooral boten met bulk, dus een boot met alleen maar casave, eentje met ananas, eentje met meloen enz. Met een rechtopstaande bamboestok met daaraan het product wat ze verkopen geven ze aan wat er op de betreffende boot te koop is.

Daarna gingen we naar een noedelmaker, waar ze noedels in verschilende kleuren hadden, licht paars bijvoorbeeld, volgens onze gids worden de noedels gekleurd met fruit en groentesappen. Ik zei dat het nogal artificial was, maar dat woord kende hij niet.

Vanaf daar bracht de boot ons naar de lokale markt waar we de bekende vis, gevogelte, groentes enzovoort zagen.
Vanaf de lokale markt wandelden we terug naar het hotel waar we onze bagage ophaalden en in de reeds klaarstaande minibus stapten.

Ik had onze gids gevraagd of we wellicht langs een supermarkt konden rijden, ten eerste vind ik dat in het buitenland gewoon erg leuk om in rond te lopen en ten tweede hadden de dames shampoo en cremespoeling nodig. Met behulp van translate zocht ik op wat shampoo was, toevallig zagen we een merk dat we in Nederland ook hebben en daar stond het ook in het Engels op.

We stopten buiten het centrum bij een mega supermarkt! Ik had er nog wel veel langer kunnen kijken nadat we de shampoo en cremespoeling hadden gevonden.
D80DFBC6-906C-4381-AC07-5F9F10CA9D12.jpeg550AC6EA-53F5-476D-B6EE-3648D198BB0E.jpegE4975E32-1D6B-45BE-B8EA-6B910DB6DBD0.jpeg
We zetten onze weg terug naar HCMC voort, maakten nog een korte stop waarbij we een broodje kochten en aten en tegen half drie waren we weer terug in het hotel.

Na inchecken besloten we even te gaan chillen bij het zwembad. Daar kwamen we in gesprek met een Nederlands gezin wat ook gisteren in de Mekong Delta was en de dag ervoor bij Cu Chi. Voor de grap vroeg ik of ze morgenvroeg soms ook met de trein naar Phan Thiet gaan, en ja toevallig gaan ze dat! Ook bij Riksja geboekt en met dezelfde medewerker alles geregeld en doorgesproken. Erg grappig wel.

Nadat we al liggend bij het zwembad verrast waren door een tropische bui en we nog even hadden staan praten in de gym ernaast besloten we terug naar de kamer te gaan voor een douche.

We gingen weer bij het pop-up restaurant op de night market eten en gaan zo snel slapen. Morgen vroeg omdat we de trein van 6:40 hebben!

Meer foto’s op de Facebook blog