Dag 17 maandag 19 augustus

Mui Ne

Bekijk Vietnam 2019 op uhambo's reiskaart.

We ontbeten niet met taart, maar aten gedurende de dag natuurlijk wel een stukje taart of twee...

Na het ontbijt koos ik voor een hangmat, er hangen er hier genoeg tussen de vele kokospalmen. Ze liggen ook heerlijk als je een boekje wil lezen!

Na een tijdje liggen en lezen namen we toch maar eens een duik in zee!
De afgelopen twee dagen had ik steeds reepjes plastic, bouwplastic leek het wel, uit het water gevist en in de afvalbak gedaan. Nu zag ik een groter stuk doek drijven dus ik probeerde het met hulp van de golven het strand op te krijgen. Het was groter en zwaarder dan gedacht, een andere hotelgast die bij zijn twee zoontjes die op het zand speelden stond te kijken kwam me te hulp. Met moeite lukte het ons het doek wat vol schelpen zat het strand op te trekken.
Later doken zowel ik als Hildo nog een keer of drie het water in voor meer stukken doek.

Het strand zag er toen dus erg fraai uit (helaas geen foto’s van de clean-up gemaakt).
Ik ging eens iemand van het resort zoeken, de zogenaamde beach-boy, die zat heerlijk te chillen samen met nog twee beach-boys en twee masseuses.

Hij volgde me en zag wat ik bedoelde, ik zei hem dat we een kleine ocean clean-up gedaan hadden. Hij bedankte me en riep een collega hem te helpen. Met vereende krachten wisten ze de doeken, die ze eerst zoveel mogelijk ontdaan hadden van de schelpen, op een kofferkarretje te leggen en het af te voeren.

Er schort hier echt wat aan de milieu-educatie want op het strandje vlak naast het privé-strand van het resort ligt ook troep, terwijl er vijf meter verderop een vuilnisbak staat...

Overigens ook in de Mekong Delta kwamen we troep tegen op de hellingen/rivierkanten tussen de huizen en de rivier in. Zo zonde! Onze gids vond het ook een vreselijk gezicht maar we kregen toen helaas niet echt een duidelijk antwoord hoe het hier met de milieu-educatie en het verwerken cq scheiden van afval gaat.

In de loop van de middag werd de wind flink harder en werd je bijna gezandstraald. Prima wind voor de kite-surfers overigens, maar wij verhuisden naar de zonnebedjes rond het zwembad. Daar genoten we de rest van de middag van een duik nemen, opdrogen en wat lezen en dan weer een duik nemen.

Voor het eten gingen we naar hetzelfde tentje als gisteren alleen was de baas er nu kennelijk niet want het personeel liep er de kantjes vanaf. Onze gerechten kwamen pas toen Madeleine het hare inmiddels op had terwijl gisteren alles tegelijk was gekomen. Nee het was helaas niet zo best als gisteren, jammer.

Iedereen overigens bedankt voor de felicitaties met onze verjaardagen!

C168578E-180C-46A9-ABBF-4B29C5249EC1.jpeg1B11ED04-6952-431D-A2DB-E348D14B7CEA.jpeg6E257468-A51D-411F-AF2E-C7FBB7ABD7C0.jpeg885F9801-7983-444A-8C4C-1411D3974CC0.jpeg

Geplaatst door uhambo 19:58 Gearchiveerd in Vietnam

Deze blog bericht is nu gesloten voor reacties van niet-leden van Travellerspoint. Je kan nog wel een reactie achter laten als je lid bent van Travellerspoint.